«  Terug naar overzicht
Blog

7 redenen om te kiezen voor een online jaarverslag

  • Erik
    Gosker

Wij scheiden ons afval en reizen zo veel mogelijk met de fiets om het milieu te besparen. Hartstikke belangrijk! Ook met een online jaarverslag doe je iets terug voor de natuur. En er zijn nog 6 voordelen van een online jaarverslag.
Zorgorganisaties kiezen steeds vaker voor deze digitale variant. Zo maakten wij vorig jaar het jaarverslag voor Pleyade. Dit zouden we graag voor meer (zorg)organisaties doen. Daarom deze blog nog 6 voordelen van een online jaarverslag:

1. Informatie kan interactief

In een online jaarverslag kun je grafieken en tabellen toevoegen die interactief zijn, ook foto’s en video’s toevoegen is mogelijk zonder dat de lezer het overzicht verliest. Bovendien kun je de lezer door middel van links in de tekst extra verdieping bieden. De mogelijkheden lijken eindeloos. Ten slotte kun je met aansprekende animaties het verhaal op een aantrekkelijke manier verduidelijken.
Hoe te gek animaties werken? Kijk eens op fsin.nl en zie wat wij voor hen maken. Uitermate geschikt voor een jaarverslag denk ik!

2. Lezers kunnen zoeken

Het tweede voordeel is het gemak voor de lezer. Wie leest een jaarverslag van a tot z? Ik niet in ieder geval. Met een logische structuur en goede zoekfunctionaliteit vindt de lezer in een paar seconde de informatie die hij of zij zoekt.

3. Je kunt wijzigingen (blijven) doorvoeren

Hoe vaak schrijf jij een document van 100 pagina’s in één keer foutloos? Juist, dat lukt zelfs de meest doorgewinterde tekstschrijver niet. Zodra een drukbaar jaarverslag eenmaal is opgemaakt, is het lastig om nog correcties te doen. Door het jaarverslag in een online jasje te stoppen kun je wijzigingen wel gemakkelijk blijven doorvoeren.

4. Online samenwerken

Tot het jaarverslag gepubliceerd wordt staat deze op een zogenaamde testomgeving. Hier kan iedereen teksten en foto’s toevoegen of bewerken en direct het resultaat zien. Collega’s kunnen er vanaf meerdere locaties tegelijkertijd aan werken. Hoe klinkt dat? Je ziet wie wat gewijzigd heeft, je kunt eerdere versies terugzetten en je kunt onbeperkt mensen mee laten lezen. Nooit meer verschillende versies van het jaarverslag in verschillende mailboxen of op netwerkschijven. Hoe fijn klinkt dat?

5. Een mooi aanbod

Ik wil natuurlijk hartstikke graag goede dingen doen voor het milieu. Daarom fiets ik elke dag naar kantoor en reis ik per trein naar de voetbal! Maar ik kan jou ook een mooi aanbod doen als jij een online jaarverslag wilt! Wij zorgen voor de vormgeving en techniek, jij voor de foto’s en de teksten. Samen maken we een online jaarverslag dat het verhaal van jullie (zorg)organisatie recht doet.

6. Beter vindbaar in zoekmachines

Ten slotte is een goed online jaarverslag beter te vinden via zoekmachines (zoals Google) dan een PDF-variant. Dat draagt weer bij aan de vindbaarheid van de organisatie. Als content marketeer raad ik dan ook aan om een online jaarverslag toe te voegen aan jouw content marketing strategie.

 

Zo, ik heb mijn punt gemaakt. Vind je het al tijd om iets goeds te doen voor het milieu? 

Ontvang meer informatie over een online jaarverslag

We werken met liefde samen