Digipleyn van Pleyade

Niet langer zoeken, maar vinden

Als zorgorganisatie staat Pleyade uit Arnhem midden in de samenleving. Met 11 locaties in de regio willen ze niet alleen de juiste zorg bieden, maar ook het contact met de vertrouwde leefstijl en omgeving van hun cliënten behouden. Niet voor niets is hun visie “Koester het contact”.

De uitdaging

Om de medewerkers van Pleyade te voorzien van het laatste nieuws werd jaren geleden 'Digipleyn' opgezet. Een platform dat als klassiek intranet vooral als een soort prikbord werd gebruikt en niet echt een oplossing bood voor (bijv.) de grote hoeveelheden mail die er onderling werden rondgestuurd. Vanuit de behoefte om de medewerkers van Pleyade weer écht met elkaar en de organisatie in contact te brengen werd Motivo gevraagd om een sociaal intranet te realiseren dat ook onder medewerkers recht doet aan hun visie.

De aanpak

Vooraf bespraken we met het projectteam van Pleyade waar de nadruk op moest liggen en zo wisten we dat de zoekfunctie, gebruiksgemak en een intuïtieve interface onmisbare onderdelen binnen 'Digipleyn' zouden gaan worden. Om de adoptie van het sociaal intranet te bevorderen hebben we in aanloop naar de lancering een introductiecampagne opgezet. Via deze weg wilden we medewerkers van Pleyade alvast informeren om goede verwachtingen te creëren.

Verder was het in contact met elkaar brengen van alle medewerkers op de verschillende locaties van Pleyade een must. Door middel van SCRUM hebben we het hele project opgedeeld in kleine behapbare brokjes en waren we in staat om, samen met het projectteam, in korte tijd (drie maanden!) een prachtig stuk maatwerk op te leveren.

Naar de testimonial van Caroline Terwijn

De mogelijkheden

Voor het sociaal intranet had Pleyade één grote wens: een goede zoekfunctionaliteit. Dit hebben we een prominente plek gegeven, zodat deze altijd in beeld is. Medewerkers kunnen elkaar makkelijk vinden en met elkaar in contact komen. Een goed, overzichtelijk 'smoelenboek' met filters is essentieel. De locaties hebben de mogelijkheid om o.a. nieuws te plaatsen, waar elke medewerker zich op kan abonneren. Het abonneren op dergelijke nieuwsstromen is belangrijk om het sociaal intranet voor elke medewerker relevant te houden. Belangrijke documenten staan op één vaste plek. Onder de knop 'weten' kunnen medewerkers van Pleyade nu terecht met al hun 'organisatie-vragen'. Eigenlijk een soort kennisbank.

Het resultaat

Samen met Pleyade hebben we een sociaal intranet neergezet dat op alle vlakken de onderlinge communicatie op een veilige, comfortabele manier bevorderd. Het design maakt het werken in Digipleyn makkelijk , overzichtelijk en sluit goed aan op de vertrouwde huisstijl. Een resultaat waar we allemaal trots op zijn.

'Ik sta met verbazing hier, omdat ik het erg ambitieus vond wat jullie van plan waren. Ik heb met aarzeling gekozen voor een nieuwe partij; Motivo. Geheel onterecht, die aarzeling. Ik vind het super wat jullie gedaan hebben en vooral de manier waarop jullie de dialoog voerde met onze organisatie. De kwaliteit die er nu staat, daar gaan we voor. We hebben nu een topproduct. Ontzettend bedankt, laten we met elkaar een mooie toekomst ingaan'.

Referentie Floor de VroomeFloor de Vroome
Bestuurder Pleyade

Bekijk andere voorbeelden
van onze sociaal intranet

Solis Intranet