«  Naar Werk overzicht
Werk

Corporate website voor Zorgspectrum Het Zand

“Jullie collega’s en vrijwilligers verdienen een podium”, die boodschap gaf ik het team van Het Zand mee en werd de basis voor de website van Zorgspectrum Het Zand. Door medewerkers, vrijwilligers en cliënten te interviewen zal het niet alleen lukken om meer verkeer naar de website te krijgen, maar wordt de website persoonlijker en wekt deze meer vertrouwen.

  • opdrachtgever
    Zorgspectrum Het Zand
  • expertises
    Zorgspectrum Het Zand
  • eindproduct
    Corporate website en Werkenbij-site
  • www

Toen ik nog in het communicatieteam van Zorggroep Noordwest-Veluwe werkte, hielden we elke week een interview. Hiermee maakten we niet alleen onze website aansprekend, maar ook onze tijdlijn op sociale media:

  • Verhalen van medewerkers en cliënten zijn het uitgangspunt van hun contentmarketingstrategieInterviews zijn het uitgangspunt voor de contentmarketingstrategie van Zorgspectrum Het Zand.We deelden niet alleen vacatures, maar vroegen ook de aankomende collega’s om te vertellen wat hun team zo leuk maakt en waarom zij een collega zochten.
  • We vertelden niet alleen welke zorg wij boden, maar vroegen ook specialisten om sprekende voorbeelden en handige tips.
  • We lieten niet alleen locaties zien aan de hand van prachtige foto’s, maar lieten ook bewoners aan het woord die vertelden wat een woonzorgcentrum zo prettig maakt.

Dat is de volgende uitdaging van Het Zand, want hun nieuwe website is slechts het begin van hun omslag van offline naar online communicatie. Uit ervaring kan ik hen garanderen dat de reacties op komende interviews enthousiast ontvangen zullen worden, zowel online als intern. Medewerkers en cliënten vinden het ontzettend leuk om een podium te krijgen, maar nog liever geven zij het podium aan een ander. Bovendien zorgen menselijke verhalen voor veel meer beleving (en dus likes en reacties) op sociale media dan berichten die vanuit een organisaties gaan.

Locaties zijn via een unieke URL direct te bereiken, zoals hetwooldhuis.nl.Dit uitgangspunt hebben we toegepast in de website van Zorgspectrum Het Zand. Hun nieuwe website is het fundament voor een uitgekiend contentmarketingplan voor zowel cliënt- als arbeidsmarktcommunicatie.

Bij Het Zand erkennen ze het belang van een goede schrijver. Daarom nemen zij iemand aan die zich bezig gaat houden met alle vormen van content. Niet alleen tekst, maar ook beeld. Daar ben ik blij mee.

Het is namelijk belangrijk dat zij beseffen dat nu de website af is, het online marketing spel pas begint. 

Waar nodig zal ik hen daar uiteraard in begeleiden, want in de ouderenzorg zitten pareltjes van verhalen en die wil iedereen wel lezen.

  • Erik Gosker
    Accountmanager

Wil jij ook een verbeteringsslag maken in jou zorgwebsite? Ik help je daar graag bij.

Neem contact op met Erik

We werken met liefde samen