«  Naar Werk overzicht
Werk

Nieuwe website voor Graceland Festival

Graceland Festival creëert ruimte voor prikkelende praters, intieme muzieksets, meeslepende shows, rustgevende meditatie en kleine kunst.  Bovendien biedt het vier dagen vermaak aan zoveelduizend bezoekers! Die online hun plek willen reserveren, daarom hielpen wij hen aan een nieuwe website...

  • opdrachtgever
    Graceland Festival
  • expertises
    Webshop en webapplicatie
  • eindproduct
    Webshop
  • www

Welk festival bezoek jij dit jaar? Op die vraag krijg je uiteenlopende antwoorden, want de website Yellowtipi.nl spreekt van 154 festivals in Nederland. Terwijl wij collega's hebben die juist hun rugzak en slaapzak pakken om in Duitsland te festivallen. Het aantal is dus vele malen groter. En tussen al dat aanbod wil ook Graceland Festival gekozen worden door het publiek. De nieuwe website is het belangrijke fundament van al hun marketinginspanning.

 

Een complete kaartverkoopsyteem

De grootste uitdaging van ons team was de verkoop van 6 soorten tickets, waaronder early bird en groepstickets. Bovendien kan de koper vervolgens kiezen uit allerlei extra's, zoals elektriciteit of een pipowagen. Daarnaast kan de festivalorganisatie meerdere kortingsacties uitzetten, waarbij bezoekers een code invullen die hen een gereduceerd tarief opleveren. En dit is maar het topje van de ijsberg, want het hele proces van registratie tot facturatie is voor een festival een behoorlijke puzzel. Gelukkig houden wij van puzzelen... 

Vrijwilligers een vloek of zegen?

“Daar MOET ik dan wel tijd voor maken...” ik moet bekennen dat ik een beetje bang was voor dat antwoord, omdat het festival georganiseerd wordt door vrijwilligers. En die hebben meestal een drukke baan en/of gezin. Maar al gauw bleek vrijwilligers tijd WILLEN maken voor aansprekende beelden en mooie teksten, zodat hun website een onvergetelijke eerste indruk achterlaat bij mogelijke bezoekers.

Wij doen de vormgeving en de techniek, zij zorgen voor de content. Dat is de afspraak die we maakten. Doordat die wisselwerking er was, ontstond er iets magisch en kwam de website tot leven.

Het resultaat

Uiteindelijk hebben we? weken aan de website én het ticketsysteem van Graceland Festival gewerkt. En we zijn erg trots op het resultaat. En met we bedoel ik vooral mezelf, maar ook mijn team en de organisatie van het Festival. Er staat een aansprekende website die bezoekers overtuigt om voor dit festival te kiezen, waarbij het eenvoudig is om een plek te reserveren. 

  • Mark Eikema
    Strateeg

Wil jij ook een toffe webshop?

Neem contact op met Mark

We werken met liefde samen