«  Naar Werk overzicht
Werk

Website en ledenportaal vol relevante data voor FSIN

Het begon met een website. Het eindigt met een online tool waarmee zowel de FSIN Food500-data als uitgebreide consumentenonderzoeken ontsloten worden. FSIN.nl werd zo naast een website, ook een ledenportaal waar de grote foodretailers waardevolle informatie halen.

Eerst een website

Het begon dus met een website. Zo een waar je nieuws en publicaties kunt lezen, maar ook alles over de organisatie. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) is immers door leidende bedrijven in de foodservicemarkt opgericht als onafhankelijk kennisplatform. En wij bouwden het podium om dit op uit te dragen. De publicaties zijn echter gericht op alle leden, terwijl deze vaak maar ten dele relevant zijn voor de afzonderlijke leden. Daarom gingen wij, samen met FSIN, een stap verder.

Case afbeelding

Toen een ledenportaal

Vervolgens ontwikkelden we een online tool waarmee zowel de Food500-data als consumentenonderzoeken voor leden ontsloten wordt. Aan de ene kant wordt de data nog toegankelijker, doordat leden zelf kunnen zoeken, selecteren en filteren op de data die voor hen relevant is. Aan de andere kant maakt deze tool het voor FSIN eenvoudiger om de data beschikbaar te stellen. Kort gezegd: heel veel data wordt op gebruiksvriendelijke wijze aangeboden. 

Het Scrumteam v.l.n.r.: Erik (projectmanager), Guido en Bert (ontwikkelaars) en Rutger (vormgever)Het team van Motivo v.l.n.r.: Erik (projectmanager), Guido (ontwikkelaar), Rutger (vormgever) en Bert (ontwikkelaar)Succes door Scrum

Met scrum kozen we een manier van werken die goed paste, gebaseerd op betrokkenheid en vertrouwen. We zaten eerst aan een tekentafel, maar startten zo snel mogelijk het maakproces. Medewerkers van FSIN zaten één of twee keer per week bij ons op kantoor, naast de ontwikkelaars en vormgever. Op die manier konden zij meedenken, oordelen en testen. Tussendoor evalueerden we uitgebreid door eerdere keuzes en nieuwe wensen te combineren, en konden we voortvarend verder. 

Scrummen hield de vaart erin. Het ontwerp en proces waren niet in beton gegoten en de nauwe betrokkenheid zorgde voor wederzijds begrip. De opdrachtgever en het team trokken wekenlang intensief samen op, waardoor alle tijd en energie ging naar wat er echt toe deed: een website waar de leden van FSIN laaiend enthousiast van worden. En wij ook!

Naar FSIN.nl  Naar de Insights

  • Erik
    Erik Gosker
    Accountmanager

Wil jij ook een website? Of meer weten over dit project? Kom langs op de koffie, stel al je vragen en ontdek of ons team ook iets voor jouw organisatie kan betekenen! Ik maak graag kennis.

Neem contact op

We werken met liefde samen