Support bij Motivo
Ondersteuning bij alle vragen over de website
Hoera, jouw website is succesvol live gezet! Grote kans dat je in de serviceovereenkomst hebt afgesproken dat je maandelijks x uur afneemt voor support en doorontwikkeling of in een keer. Dit principe noemen wij een strippenkaart. Maar als je nu vragen hebt of je wilt iets kleins laten aanpassen, bij wie moet je dan zijn en hoe werkt dat dan met de strippenkaart?
Supportmedewerker Kim
Even voorstellen: ik ben Kim en ik ben supportmedewerker bij Motivo. Bij mij kun je terecht met al je vragen over de nieuwe website. Wil je iets kleins aangepast hebben? Ook dat kun je melden bij mij.
Zodra jouw website live is, krijg je een account voor ons supportportaal. Hier kun je eenvoudig tickets aanmaken die vervolgens bij mij terecht komen. Ik zet ze vervolgens door naar mijn collega's van team WA die ook supportissues oppakken. Heb je nog geen account op ons supportportaal, maar toch een vraag of bug die je wilt melden? Stuur dan een e-mail naar support@motivo.nl .
Motivo, Scrum en een strippenkaart
Motivo werkt met de Scrum methode. Dat houdt in dat er samen met jou keuzes zijn gemaakt over het ontwikkelen van bepaalde functionaliteiten in de website. Het kan zijn dat je na verloop van tijd een aantal wijzigingen hebt, omdat je merkt dat een bestaande functionaliteit nog niet helemaal naar wens is. Er wordt gekeken naar de impact van een wens en deze wordt beoordeeld met een aantal storypoints. De storypoints geven de impact aan van een wens.
Als de developers met het issue aan de slag gaan, klokken zij de tijd. De uren die geklokt zijn, worden verrekend. Dit kan via een maandelijkse factuur of via een strippenkaart. Indien iets een bug is, dus een systeemfout of een opslaanknop die niet doet wat die moet doen, dan worden de uren niet verrekend.
Is jouw strippenkaart voor 75% gebruikt? Dan krijg je van ons een seintje en overleggen we of je extra uren wilt bijkopen.
FAQ
Wanneer is iets een bug?
Ondanks dat we alles zo grondig mogelijk testen, kan het zijn dat er ergens een bug zit. Onder bugs verstaan wij fouten die zich voordoen in het CMS. Denk aan een error 500 bij het opslaan van iets, e-mails die niet correct worden verstuurd of een fout in de weergave op de website. Kortom; een fout in de software. Hiervoor bel je mij (Kim) of schiet je een ticket in via het supportportaal.
Wanneer is iets doorontwikkeling?
Zoals hierboven al vermeld staat, zijn er genoeg functionaliteiten die nog verder ontwikkeld kunnen worden. Als het gaat om het (de naam zegt het al) doorontwikkelen van de website of een bepaalde functionaliteit dan valt het onder doorontwikkeling. Hiervoor kun je terecht bij mijn collega Celine.
Hoe werkt de strippenkaart?
Jouw strippenkaart gaat in zodra de website live is. Alle meldingen die worden opgepakt, worden geklokt door ons. De uren die geklokt zijn, worden van de strippenkaart afgehaald. Uiteraard kunnen wij je altijd laten zien hoeveel tijd aan welke melding is besteed. Is je strippenkaart bijna leeg? Dan krijg je een seintje van ons.