The Client Journey

Gepost op 21 juni 2017 door Sjirk de Vries

een nieuw sociaal intranet voor de zorg.Bij Motivo maken we vaak gebruik van de zogenaamde 'Customer Journey'. Dat is een weergave van wat een klant doet en ervaart tijdens het oriënteren, kopen en gebruiken van een product of dienst. Voor bijvoorbeeld een website geeft het de betrokken partijen een duidelijk beeld van hoe we de website willen gaan aanvliegen, wat de benodigde functionaliteiten zijn en is het de bedoeling om van elke bezoeker een terugkerende ambassadeur te maken.

Vertaalt naar de zorg

Voor onze opdrachtgevers uit de zorg ontdekten we dat deze methode ook goed werkt als deze op een aantal punten wordt aangepast. Dit noemen we de Client Journey. Onderstaand een voorbeeld welke we hebben uitgewerkt voor Zorggroep Solis uit Deventer.

 

The Client Journey

Het betreft hier specifiek de route die een bezoeker aflegt als deze de website van Zorggroep Solis bezoekt. Groot verschil met de meer commerciële Customer Journey is dat hier vooral de informatievoorziening is uitgelicht. Door het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment ontstaat bij de bezoeker van de website daardoor een goede indruk van de mogelijkheden bij Zorggroep Solis. Zo zal in het geval van een directe zorgvraag de organisatie meer 'top of mind' zijn en bij alle andere vragen voorziet de website zelf in het antwoord. En dat scheelt een hoop telefoontjes. 

En de cliënt journey is in aangepaste variant natuurlijk ook te gebruiken bij een nieuw sociaal intranet voor de zorg.

Fotocredits voor Motivo-vriend: Daniel Westeyn.

×
Motivo

Neem contact op