Klus in de wijk website

Klus in de Wijk

Motivo heeft samengewerkt met Frion aan hun prachtige initiatief, Klus in de Wijk. We mochten als team de website ontwerpen en ontwikkelen om de afstand tot de arbeidsmarkt kleiner te maken voor de mensen die hier werken, door het uitvoeren van betaalde klussen voor privé- en zakelijke klanten.

Non-profit

De vraag was om de website van Klus in de Wijk te vernieuwen met een nieuwe, stoere en frisse design, natuurlijk passend binnen de huisstijl van Frion. Binnen die kaders hebben we kleuren, fonts en vormen gebruikt die bijdragen aan een losse sfeer, zonder afbreuk te doen aan de professionaliteit.

Klus aanvraag flow

De klus aanvraag flow en pagina zijn geoptimaliseerd met een gebruiksvriendelijke flow. Het gebruik van illustraties en een uitvouwbaar paneel die de details van de klus toelicht, ook met afbeeldingen, zonder dat de gebruiker de aanvraag flow hoeft te verlaten, zorgt voor een prettige beleving voor de gebruiker. Een toggle-knop is bovenaan de pagina toegevoegd om privé- en bedrijfsklussen te scheiden. Zo blijft het overzichtelijk voor zowel de klant als de administratie achter de schermen.

Ervaringen

We hebben ook een module ‘Ervaring’ toegevoegd, waar Klus in de Wijk verhalen kan delen van uitgevoerde klussen. Dit draagt bij aan het vertrouwen, de bedrijfspositionering en SEO. Daarnaast is het een uitstekende manier om de kwaliteit en werkwijze van het bedrijf te laten zien. Dankzij de facturatiemodule binnen het CMS, kan er makkelijk een factuur aangemaakt worden en op basis van de aanvraag regels toegevoegd worden aan de factuur.

Uiteraard is de website volledig responsive, hij is dus leesbaar en toegankelijk op alle apparaten. Dit maakt het nog makkelijker voor de gebruiker om een klus aan te vragen, wat aan de conversie van de website bijdraagt.

 

Om samen te vatten hebben we samen met Frion hard gewerkt aan het maken van een gebruiksvriendelijke website die Klus in de Wijk kan helpen om zijn traffic te verbeteren, maar ook achter de schermen het administratie proces ondersteunt. We vonden het ontzettend leuk om aan dit fantastisch initiatief te werken en zijn trots op het eindresultaat.

Wil je ook een gebruiksvriendelijke website die je organisatie helpt aan meer bezoekers en je administratieve processen soepeler laat lopen? Neem dan gerust contact met ons op.

Bezoek de website

Betrokken collega’s bij dit project

Bert van 't Hul

Developer

Bert van 't Hul

Karime Tijssen

Designerd

Karime Tijssen

Stefan van 't Hul

Developer / UX designer

Stefan van 't Hul

Maikel Oelen

Developer

Maikel Oelen

Neem contact met Celine op

Celine Kooiker

Product Owner

Celine Kooiker

Contact