«  Naar Blog overzicht
Blog

Waarom een werken-bij-website voor de zorg?

De arbeidsmarkt voor de zorg is krap, hierdoor is het aantrekken van geschoold en gekwalificeerd personeel een serieuze zaak . Door hevige concurrentie is arbeidscommunicatie vereist om de instroom van personeel op peil te houden.

  • Lennard
    Lennard Veldwijk
    Algemeen directeur

In deze blog gaan we in op werving van nieuwe medewerkers met behulp van een werken-bij-website voor de zorg. Als je meer wilt weten over het behoud van medewerkers, vraag ons dan naar ons sociaal intranet voor de zorg. Hieronder vijf redenen voor een werken-bij-website voor de zorg:

1. Verschillende doelgroepen

De website van zorgorganisaties richt zich primair op potentiële cliënten of familieleden. De website is zodoende ingericht om snel in deze informatie te voorzien. Bovendien is de tone-of-voice hierop aangepast. Hoe spreek jij met cliënten en potentiële nieuwe medewerkers, anders toch?

In de praktijk kiezen zorgorganisaties regelmatig voor ‘werken bij’ pagina’s. Het is hierdoor een secundair doelgroep, terwijl het door de krappe arbeidsmarkt juist essentieel is om arbeidscommunicatie ruimte en aandacht te geven.

2. Doeltreffend communiceren

Naast de tone of voice, is in diverse online en offline communicatie uitingen een apart domein veel gemakkelijker te onthouden. Denk hierbij aan werkenbij.zorgorganisatie.nl in plaats van www.zorgorganisatie.nl/werkenbij/vacatures.

Ook vergroot het de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Dit is een belangrijk onderscheidend vermogen ten opzichte van 'werken bij' pagina’s. Betere vindbaarheid resulteert in meer traffic van potentiële medewerkers.

3. Ruimte voor verhalen van collega’ s

Contentmarketing als strategie voor werving medewerkers door zorgorganisaties, zoals Pleyade.In de arbeidscommunicatie is het effectief om huidige medewerkers aan het woord te laten. Zij hebben ooit in dezelfde positie gezeten en hebben een keuze gemaakt voor een organisatie. De beweegredenen en huidige ervaringen zijn belangrijk om te delen, omdat zij in veel gevallen een zelfde intrinsieke motivatie kennen als werkzoekenden. Medewerkers kunnen de veel gebruikte kernwoorden in de beschreven missie en visie zoals kwaliteit van zorg en betrokkenheid met cliënten concreet maken in verhalen hoe zij hier dagelijks aan bijdragen. Bovendien kunnen deze verhalen gekoppeld worden aan specifieke vacatures, waardoor een vacature persoonlijker wordt. Daarnaast kun je, dankzij verhalen van collega's of leidinggevenden, één vacature meerdere malen onder de aandacht brengen op sociale media (of in nieuwsbrieven).

4. Rijke functionaliteiten

Rijke functionaliteiten van de werken-bij-website maken het solliciteren niet alleen gemakkelijker, maar ook completer en leuker. Het resulteert in het vergroten van de potentiële medewerkers pool. De volgende functionaliteiten hebben wij ontwikkeld:

a. UiUitgebreid zoeken en filteren om werkzoekers te helpen, zoals De Wever.tgebreid zoeken en filteren

Met de werken-bij-website is het mogelijk om uitgebreid te zoeken en te filteren. Door te zoeken en filteren op basis van opleidingsniveau, specialisatie en reistijd is het vinden van geschikte vacatures door de doelgroep erg eenvoudig. Daarnaast worden vacatures al gevonden, zodra de eerste letters worden ingetypt.

Vrijwel al onze werken-bij-websites werken met een job alert.b. Job alert

Timing is een belangrijke factor voor het vinden van nieuwe medewerkers. Daarom bieden wij de mogelijkheid om op basis van de filtering een Job Alert in te stellen. De werkzoekende ontvangt op basis van de gestelde criteria direct een e-mail zodra een nieuwe passende vacature beschikbaar wordt. Het is een zeer gerichte manier om snel passende kandidaten te vinden voor het vervullen van de nieuwe vacature. Doordat deze communicatie volledig wordt geautomatiseerd, kan veel tijd worden bespaard en ontstaan er gerichte contactmomenten.

c. Bewaren als favoriet

In de zoektocht naar een passende vacature zal een werkzoekende niet altijd in de gelegenheid zijn om direct te reageren of in meerdere fases een sollicitatiebrief schrijven. Daarom bieden wij de mogelijkheid om vacatures te bewaren als favoriet zodat er op een geschikt moment gereageerd kan worden en vacatures gemakkelijk terug te vinden zijn. Tevens bieden wij de mogelijkheid om vacatures snel en eenvoudig te delen via verschillende social media kanalen. 

d. Eenvoudig te koppelen

Als basis van de werken-bij-website hanteren wij een uitstekend CMS. Dit maakt het onderhoud snel en eenvoudig. Hierbij is het mogelijk om koppelingen te realiseren met HR-oplossingen zoals RAET, . 

Dit was kort een introductie voor een werken-bij-websites voor de zorg. Net zo graag wisselen wij van gedachten over het behoud van medewerkers. In principe kunnen wij veel betekenen op het gebied van arbeidscommunicatie in zorgorganisaties. Wil jij eens van gedachten wisselen?

Neem contact op

Bekijk ook eens de werken-bij-websites die wij mochten maken, zoals werkenbijdewever.nl of 
Werkenbijpleyade.nl.
 

We werken met liefde samen