Werken-bij websites
Talent aantrekken en behouden
Onderzoek
Uit onderzoek blijkt dat het aannemen van een nieuwe medewerker ongeveer € 4.500 kost. Deze kosten bestaan uit advertenties, software en recruiters. Daarbij kost het minimaal 25% van een jaarsalaris voordat iemand 100% productief is.
Als een medewerker na eerste 90 dagen nog steeds in de organisatie werkt, is de kans groot dat hij lang in dienst blijft.
Een goede werken-bij-website draagt bij aan het:
Promoten van de werkgever
Om talent aan te trekken, is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Wat maakt ons een aantrekkelijke werkgever en wat vindt onze doelgroep belangrijk? Een eerlijke, concrete belofte is hierin een belangrijk instrument om nieuwe talenten in beweging te krijgen.
Het inzetten van bestaande medewerkers is hierin zeer aan te bevelen. Zij zijn in de ogen van nieuwe talenten betrouwbaar en daarmee een waardevolle ambassadeur.
Dit proces van promoten heet Employer branding.
Vertellen van het eerlijke verhaal
De vervolgstap op de employer branding is het vertellen van het eerlijke verhaal. Dit kan bijvoorbeeld door bestaande medewerkers hun verhaal te vertellen op de werken-bij-website. Daarbij is het belangrijk om een goede weergave te geven van de cultuur en de kernwaardes.
Dit draagt bij aan een duurzame relatie.
Soepel recruitmentproces met aandacht
Het recruitmentproces start bij het zoeken van talenten en eindigt bij de handtekening op een contract.
In dit proces is het belangrijk om hindernissen weg te nemen. Denk aan lange solliciatieformulieren, inlogportalen of beperkte communicatie.
In onze werken-bij-websites volgen we deze onderdelen toe om het proces tot een feestje te maken:
- Talentpool
De talentpool is de belangrijke database met potentiële nieuwe collega’s. We onderhouden deze en werven door middel van de jobalert. - Persoonlijk
Bij elke vacature plaatsen wij de collega (met foto) die geïnteresseerden verder kan helpen, mochten zij een vraag hebben. - Heldere communicatie
We geven duidelijk aan wat de vervolgstappen zijn na de sollicitatie, zodat de sollicitant weet wat hij of zij kan verwachten. - Overzicht in vacatures
Een vacature-overzicht met filters zoals type dienstverband en locaties. Na het instellen van de filters is het direct mogelijk om hiervan ook een jobalert aan te maken. - Vacaturepagina
De vacaturepagina is de belangrijkste pagina van de website. Deze pagina vertelt het eerlijke verhaal, maar is ook overtuigend. - Jobalert
Een krachtige tool, die automatisch potentiële talenten mailt als er een nieuwe vacature geplaatst wordt. - Koppelen met ATS
We zijn ervaren om te koppelen aan Applicant Tracking Systems of andere HR-oplossingen. - Inzetten ambassadeurs
We etaleren graag verhalen van bestaande medewerkers. Dit is een krachtig wervingsinstrument en is mooie content om te delen op bijvoorbeeld social media.
Waaruit kun je kiezen
Kies het pakket dat past bij jullie organisatie:
Een mooie basis
Basis
De ultieme oplossing
Uitgebreid
Dit pakket omvat zowel alle elementen van het basispakket als de volgende punten.
Maatwerk op zijn best
Op maat
Toch hele specifieke wensen t.o.v. basis en uitgebreid?
Laten we in een gesprek in kaart brengen hoe we jullie kunnen helpen.
Toch liever het contactformulier gebruiken?
Contact