Werken-bij websites

Talent aantrekken en behouden

Hoe vind je de juiste persoon op de goede plek? In de huidige arbeidsmarkt waar veel tekorten zijn, is dat een uitdaging.

Onderzoek

Uit onderzoek blijkt dat het aannemen van een nieuwe medewerker ongeveer € 4.500 kost. Deze kosten bestaan uit advertenties, software en recruiters. Daarbij kost het minimaal 25% van een jaarsalaris voordat iemand 100% productief is.

Als een medewerker na eerste 90 dagen nog steeds in de organisatie werkt, is de kans groot dat hij lang in dienst blijft.

Een goede werken-bij-website draagt bij aan het:

Promoten van de werkgever

Om talent aan te trekken, is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Wat maakt ons een aantrekkelijke werkgever en wat vindt onze doelgroep belangrijk? Een eerlijke, concrete belofte is hierin een belangrijk instrument om nieuwe talenten in beweging te krijgen.

Het inzetten van bestaande medewerkers is hierin zeer aan te bevelen. Zij zijn in de ogen van nieuwe talenten betrouwbaar en daarmee een waardevolle ambassadeur.

Dit proces van promoten heet Employer branding.

Vertellen van het eerlijke verhaal

De vervolgstap op de employer branding is het vertellen van het eerlijke verhaal. Dit kan bijvoorbeeld door bestaande medewerkers hun verhaal te vertellen op de werken-bij-website. Daarbij is het belangrijk om een goede weergave te geven van de cultuur en de kernwaardes.

Dit draagt bij aan een duurzame relatie.

Soepel recruitmentproces met aandacht

Het recruitmentproces start bij het zoeken van talenten en eindigt bij de handtekening op een contract.

In dit proces is het belangrijk om hindernissen weg te nemen. Denk aan lange solliciatieformulieren, inlogportalen of beperkte communicatie.

In onze werken-bij-websites volgen we deze onderdelen toe om het proces tot een feestje te maken:

  • Talentpool
    De talentpool is de belangrijke database met potentiële nieuwe collega’s. We onderhouden deze en werven door middel van de jobalert.
  • Persoonlijk
    Bij elke vacature plaatsen wij de collega (met foto) die geïnteresseerden verder kan helpen, mochten zij een vraag hebben.
  • Heldere communicatie
    We geven duidelijk aan wat de vervolgstappen zijn na de sollicitatie, zodat de sollicitant weet wat hij of zij kan verwachten.
  • Overzicht in vacatures
    Een vacature-overzicht met filters zoals type dienstverband en locaties. Na het instellen van de filters is het direct mogelijk om hiervan ook een jobalert aan te maken.
  • Vacaturepagina
    De vacaturepagina is de belangrijkste pagina van de website. Deze pagina vertelt het eerlijke verhaal, maar is ook overtuigend.
  • Jobalert
    Een krachtige tool, die automatisch potentiële talenten mailt als er een nieuwe vacature geplaatst wordt.
  • Koppelen met ATS
    We zijn ervaren om te koppelen aan Applicant Tracking Systems of andere HR-oplossingen.
  • Inzetten ambassadeurs
    We etaleren graag verhalen van bestaande medewerkers. Dit is een krachtig wervingsinstrument en is mooie content om te delen op bijvoorbeeld social media.

Waaruit kun je kiezen

Kies het pakket dat past bij jullie organisatie:

Een mooie basis

Basis

vanaf €9.500
Strategische kick-off
Vacature weergaves
Filteren van vacatures
Optimale sollicitatieflow
Verhalen
Digitaal toegankelijk (WCAG)
Vindbaarheid (SEO)
AVG & informatieveiligheid (ISO & NEN)
Koppeling HR systeem

De ultieme oplossing

Uitgebreid

vanaf €14.000

Dit pakket omvat zowel alle elementen van het basispakket als de volgende punten.

Etaleer jezelf als werkgever
Jobalert
Landingspagina's voor functiegroepen en locaties
Kruisverbanden tussen de pagina's
Conversieoptimalisatie
Teampagina
Zoekfunctie
Koppeling met corporate website

Maatwerk op zijn best

Op maat

vanaf €22.500

Toch hele specifieke wensen t.o.v. basis en uitgebreid?

Laten we in een gesprek in kaart brengen hoe we jullie kunnen helpen.

Interesse of een vraag?

Lennard Veldwijk

Bel of mail onze Online Specialist Zorg & Welzijn

Lennard Veldwijk

Toch liever het contactformulier gebruiken?

Contact
Zij gingen je voor