One Page Strategic Plan + BHAG

Strategie

Motivo werkt met de Scaling up methodiek, bedacht door Verne Harnish. Eind 2019 is Motivo gestart met het formeren van een OPSP team met als doel om de Scaling up methodiek te implementeren bij Motivo. Een One Page Strategic Plan is een belangrijk onderdeel van de methodiek en de opmaat naar een BHAG.

Omdat er in Scaling up een aantal termen worden gebruikt, is hier een begrippenlijst te vinden.

Kernwaarden van Motivo

Kernwaarden zijn de belangrijkste waarden van een bedrijf of organisatie.

  • We verrassen met aandacht
  • We zijn gewoon onszelf
  • Verbeteren is de basis van groei
  • Samen werkt het beter
  • We hebben vertrouwen
  • We zijn gericht op de ander

Kerncompetentie

De kerncompetenties van een organisatie zijn die aspecten waar de organisatie goed in is: We zijn: betrokken, authentiek, vindingrijk, kundig, betrouwbaar en we zijn open.

Onze economische motor

De toegevoegde waarde voor een klant zit in een uur werk van een specialist van Motivo. Om winstgevend te zijn dienen alle projectleden 75% van hun in te zetten uren declarabel te zijn. Dit betekent dat je 25% overhoudt om aan persoonlijke ontwikkeling te werken, of mee te werken aan uitdagingen binnen Motivo.

Kernklant

Non-profitorganisaties en zorg en welzijnsorganisaties in nederland. Deze klanten worden gekenmerkt door de volgende eigenschappen:

  • Visie: onze klanten weten waar ze heen willen en hebben ambitie om te groeien.
  • Investeren: onze klanten maken serieus werk van hun ambitie, in tijd en geld. 
  • Complexe uitdaging: onze klanten hebben uitdagingen waarbij ze weten dat online dé oplossing is.
  • Betrokken: onze klanten willen samen de puzzel leggen omdat ze zelf ook kennis inbrengen. 
  • Vertrouwen: onze klanten zijn overtuigd van de kracht van ons proces en onze kennis en kunde.

Missie

Wij verrassen onszelf en onze klanten elke dag. Dit doen wij met persoonlijke aandacht voor elkaar én voor de online oplossingen die we ontwikkelen. We doen dit tijdens kennismaking, livegang, doorontwikkeling en daarna.

Verrassend. Met aandacht.

BHAG

Wij worden het meest verrassende webbureau.

Hoe kwantificeren we de BHAG?

  • Collega’s blijven langer dan 4 jaar bij ons werken en ontwikkelen.
  • Klanten zijn verrassend tevreden over ons. Dit uit zich in een NPS score van 20.