One Page Strategic Plan + BHAG

Strategie

Motivo werkt met de Scaling up methodiek, bedacht door Verne Harnish. Eind 2019 zijn wij gestart met het formeren van een OPSP team met als doel om de Scaling up methodiek te implementeren bij Motivo. Een One Page Strategic Plan is een belangrijk onderdeel van de methodiek en de opmaat naar een BHAG. In 2022 is de versie van 2019 aangescherpt.

Omdat er in Scaling up een jargon kent, is hier een begrippenlijst te vinden.

Het DNA van Motivo

Wij hebben een combinatie gebruikt van kernwaarden en kerncompetenties.

  • Samen werkt het beter
  • Verbeteren is de basis van groei
  • We zijn kundig
  • We zijn vindingrijk
  • We zijn betrokken

Onze economische motor

De toegevoegde waarde voor een klant zit in een uur werk van een specialist van Motivo. Om winstgevend te zijn, is 75% van de in te zetten uren productief.

Kernklant

Onze kernklanten zijn non-profit organisaties en zorg- en welzijnsorganisaties in Nederland. Deze klanten worden gekenmerkt door de volgende eigenschappen:

  • Visie: onze klanten weten waar ze heen willen en hebben ambitie om te groeien.
  • Investeren: onze klanten maken serieus werk van hun ambitie, in tijd en geld.
  • Complexe uitdaging: onze klanten hebben uitdagingen waarbij ze weten dat online dé oplossing is.
  • Betrokken: onze klanten willen samen de puzzel leggen omdat ze zelf ook kennis inbrengen. 
  • Vertrouwen: onze klanten zijn overtuigd van de kracht van ons proces en onze kennis en kunde.

Hoe kwantificeren we de BHAG?

We onderscheiden drie bewegingen:

  • Een formulier dat succesvol wordt ingevuld (donatieformulier, sollicitatieformulier, etc.)
  • Een download (bv. van een whitepaper)
  • Kennisoverdracht (minimaal x minuut leestijd op belangrijke pagina(‘s) )

Merkbelofte van Motivo

  • Als team van betrokken professionals leveren we samen maximale online beweging naar een betere samenleving
  • Altijd betrokken professionals
  • Altijd samen naar voren
  • Wij creëren online beweging

Missie

Samen creëren we online beweging naar een betere samenleving.

BHAG

In 2030 creëren we meer online bewegingen dan fietsen in Nederland. In ons blogitem over de nieuwe BHAG wordt een voorbeeld geschetst van hoe een online beweging voor een zorgorganisatie werkt.